2013. október 11., péntek

„Ahol Fény van, ott Árnyék is van”



Nőiesség, légiesség, érzékenység- ez a három szó jellemezi leginkább a fiatal, ámde annál tehetségesebb hölgy képi világát.
Sápi Beáta divatillusztrátor pályafutásának részleteiről, képeiről és munkásságáról beszélgettünk a szerény művésznővel.

1.) Hány éves korodban dőlt el, hogy téged érdekel a művészet ezen ága és ezzel szeretnél foglalkozni? Mesélnél picit pályafutásod kezdeteiről?

Gyerekkoromtól kezdve rajzolok. Azt mindig tudtam, hogy művészettel szeretnék foglalkozni, de sokáig kerestem a számomra megfelelő területet. A Képző-és Iparművészeti Szakközépiskolában üvegműves szakon végeztem. Szerettem az üveggel foglalkozni, gyönyörű, elvont anyag. Meggyőződésem, hogy az ottani látásmód, és az hogy kapcsolatba kerültem ezzel az anyaggal, most visszaköszönnek a rajzaimon az áttetsző, légies felületeken keresztül. Később a látványtervező szakon (színházi díszlet-és jelmeztervezés) pedig rengeteget tanultam a karakterek ábrázolásáról, és arról hogyan lehet személyisége a rajzoknak. Innen már csak egy lépés volt, hogy most divatillusztrációkat készítek.

2.) Leginkább mely szavakkal jellemznéd képi világod?

Nőies, légies és érzékeny.

3.) Van olyan művész akinek munkái inspirálóan hatnak rád? Ha igen, ki ő?

Rengeteg művész van, akinek élmény nézni a munkáit. Például Paul W. Ruiz festményei teljesen lenyűgöznek. Külföldi illusztrátorok közül pedig Sophie Girotto, Stina Persson, Sandra Suy,Kareem Iliya, Cecilia Carlstedt, Lauren Bishop… hosszú a lista, nehéz mindenkit felsorolni.

4.) Mennyire követed nyomon a kortárs művészek munkásságát? Fontosnak tartod-e egyáltalán nyomon követni? 

Fontos odafigyelni, hogy mi történik körülöttem, így amennyire tudom követem.

5.) 2012-ben elnyerted "Az év divatillusztrátora" díjat. Mit jelentett ez számodra? Milyen változásokat hozott ez az elismerés?

Ez az elismerés rendkívül sokat jelentett számomra, hiszen szakmai zsűri hozta meg a döntést. Azt gondolom sokat köszönhetek ennek.


6.) Munkáid esetében leggyakrabban a nő, mint központi téma jelenik meg hangulatodat tükrözve. Miért pont ezt választottad?

Mindig is szerettem a divatfotókat. Újságokból vágtam ki képeket, parfüm reklámokat, arcokat, figurákat… úgy éreztem történetük van amit meg kell mutatni, hatással voltak rám, egyszerűen csak beépültek.


7.) Néha lágy hatású, pasztell színű képeket látni, máskor pedig sötét színvilágot, komor vonalvezetéssel, vagy ezek elegyét. Oldaladon, a "Rólam" részben olvashatjuk, hogy munkáid érzelmekkel teliek, melyek az aktuális hangulatodat tükrözik. Vannak szívesen használt technikák, amik egy-egy hangulathoz köthetőek?


Nálam a téma mindig meghatározza a technikát. De szeretek kísérletezni is. Például még az egyetemen készítettem egy sorozatot Euripidész Medeiájához, ahol homkkal és temperával dolgoztam. Az egészben volt valami nagyon nyomasztó,pont ahogy szerettem volna.


8.) Vannak színek amik különösen kedvesek számodra? Melyek azok?

Igen, nagyon szeretem a kármin, a pink, a lillás árnyalatokat. Vigyáznom is kell, hogy ne legyen túl rózsaszín, amit csinálok. :)


9.) Több helyen lehet olvasni, hogy képeid vegyes technikával készülnek. Ilyen például az akvarell, szén, tus és a digitális megoldások. Melyiket alkalmazod legszívesebben?

Legszívesebben festek. Nagyon szeretem a festés gördülékenységét, ahogy folynak a víztócsák és gurulnak benne a színek…


10.) Október 3-án megnyílt, FÉNY-SZŐNY-TEST című kiállítás keretein belül megtekinthetőek többek között a Te munkáid is. Ezeket hol és meddig van lehetőségük megtekinteni az érdeklődőknek?

A Melange Galéria ad otthont a kiállíátsnak. Az V. kerülteben, Markó utca 3 szám alatt október 17-ig tekinthetik meg a kedves érdeklődők.

11.) Mesélnél egy picit a kiállításon szereplő képekről? Olvastam, hogy olyan munkákat is láthatunk, amiket külön erre az alkalomra készítettél. Milyen témát választottál ezeknek?


Igen, az egész sorozat konkrétan erre a kiállíátsra készült a Fény-Szőtt-Test tematikára építve.

Fény-Szőtt-Test:
Számomra ez a fogalom Fénylényeket, Isteneket jelent.
Képeimen szereplő nőalakok mind ókori római istennőkhöz kapcsolódnak.
A mitológiai tartalom, a klasszikus ábrázolás és a divatillusztrációs stílusjegyek
egységes használatával igyekeztem megalkotni a képeket, ezáltal
elhelyezni a mai korban, megjeleníteni Őket a 21. századi ember számára.
„Ahol Fény van, ott Árnyék is van”
Létrejött a sorozaton belül egy minisorozat, ahol az éjszaka, az alvilág, és a
hold megszemélyesítésével jelenítettem meg ezt az Árnyékot.
Fény és Árnyék együttese által kelt életre az itt látható kilenc
Fény-Szőtt-Test.



12.) Mik a jövőbeni terveid munkásságodra vonatkozóan? 

Nagyon sok tervem van itthonra is és külföldre is. Szeretek magazinokkal dolgozni, ezért mindenképp erősíteném azt a vonalat, illetve van néhány hazai és külföldi tervező akikkel még el tudnék képzelni egy-egy közös projektet. Nem utolsó sorban készülök mostanában valamivel, de arról még nem mondanék semmit, legyen meglepetés. :)





Bea munkái megtekinthetőek az alábbi linkeken:
www.beatasapi.com
https://www.facebook.com/BeataSapiIllustrations

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése